Levegő párásítás: Sikertényező a callcenterben

A callcenterekben az optimális páratartalom védi a munkavállalók egészségét és növeli a teljesítményt. A jó beszédminőség és a sikeres ügyfélpárbeszédek a természetes, egészséges beszédhangtól függnek. A kiegészítő levegő párásítás adja az alapot a callcenterben az egészséges munkakörnyezethez.

Védelem a beszédhang-problémákkal szemben

A callcenter-dolgozók több, mint 60%-a szenved a beszédhang-megterheléstől. Gyakori tünetek a torok- és garatszárazság, a fokozott kaparás, a rekedtség és legrosszabb esetben a hang teljes elvesztése.  A hangképzés a gégefőben történik, ahol a nyálkahártyával körülvett gégeajkak és hangszalagok találhatók. A beszédapparátus érzékeny nyálkahártyájának optimális páratartalomra van szüksége, hogy egészségesen működhessen, és egyértelmű, erőlködésmentes, zavartalan beszédhangot tegyen lehetővé. Amennyiben a levegő túl száraz, akkor a gégeajkak elveszítik optimális nedvességüket és rugalmasságukat. A nagy beszédaránnyal rendelkező szakmacsoportoknak legalább 40 százalékos páratartalmat ajánlanak. 

A száraz levegő beteggé tesz

A száraz callcenter-levegőben a vírusok tovább élnek és gyorsabban elterjednek. Például a callcenterekben az influenzafertőzés veszélye jelentősen megnő, ha száraz a levegő: Vizsgálatok megmutatták, hogy a vírusok túlélési aránya száraz levegő esetén 3-szorosára emelkedik. Ezen felül a légutak nyálkahártyáinak öntisztulási funkciója szintén gyengül a kiegészítő levegő párásítás nélkül. A leghatékonyabb öntisztítás 45%-os relatív páratartalom mellett érhető el. 20% alatti relatív páratartalom esetén a nyálkahártyák öntisztítása teljesen leáll.

Száraz szemek

A callcenterekben folytatott képernyőmunka nagyon megterheli a szemeket: A duzzadt szemhéjak, kipirosodás, égés és fokozott fényérzékenység zavarják a koncentrációt, fárasztóak és csökkentik a teljesítőképességet.  A levegő párásításnak köszönhetően a szem könnyfilmje védelmet élvez, és megelőzi a gyulladásokat, a fertőzéseket, az irritációkat és a komoly szemkárosodásokat.

Tudjon meg többet a levegő párásítás munkahelyi egészségre gyakorolt hatásával kapcsolatosan.

Tekintsen meg további videókat

A callcenter levegő párásítás előnyei:

  • Megakadályozza a beszédhang zavarait és a beszédapparátus megbetegedését
  • Erősíti az immunrendszert a nyálkahártyák öntisztulása által
  • Védelmet nyújt az influenza-vírusokkal és a légúti megbetegedésekkel szemben
  • Védi a szemet a gyulladásoktól, irritációtól ("száraz szem")
  • Csökkenti a beltéri levegő porterhelését a por megkötése által
  • Vitalizáló, frissítő helyiség klíma
  • Nagyobb elégedettség, motiváció és teljesítmény a callcenter dolgozóknál
Luftbefeuchtung steigert Leistung im Callcenter

"Luftbefeuchtung schützt die Gesundheit und steigert die Leistung im Callcenter."
Michael Stüve, ügyvezető
HCD Human CallCenterDesign 

Több információt szeretne?

A DRAABE levegő párásítás minden előnye a callcenterben.

Igényelje itt

ügyfél

Luftbefeuchtung im Callcenter bei Thomas Cook

"A levegő párásítás kötelező, mivel védi a munkatársaimat a hangproblémáktól és a nyálkahártyák kiszáradásától."

Axel Müller-Uderstadt, Ügyfélszolgálat

Thomas Cook AG, Oberursel

Luftbefeuchtung im Kundenservice

"A DRAABE levegő párásításnak köszönhetően a munkatársaink egészségesen és frissen fellélegezhetnek."

Dr. Andreas Ost, vezérigazgató
Kaffee Partner Leasing AG



Luftbefeuchtung im Callcenter Stadtwerke Schwerin
Magától értetődő, hogy csapatunknak lehetővé akarjuk tenni az egészséges, sikeres munkavégzést."
Heiko Brodehl, ügyfélszolgálat
Stadtwerke Schwerin GmbH
Luftbefeuchtung im Büro

"Ha az ember munkavállalókért felelős, akkor a levegő párásítás fontosságát nem szabad alábecsülni."

Ulrike Sailer, Senior Office Manager
Pioneer Investments Kapitalgesellschaft



Javaslatok: Levegő párásítás a callcenterben