Levegő párásítás a callcenterben
A callcenterekben az optimális páratartalom védi a munkavállalók egészségét és növeli a teljesítményt. A jó beszédminőség és a sikeres ügyfélpárbeszédek a természetes, egészséges beszédhangtól függnek. A kiegészítő levegő párásítás adja az alapot a callcenterben az egészséges munkakörnyezethez.
A callcenter-dolgozók több, mint 60%-a szenved a beszédhang-megterheléstől. Gyakori tünetek a torok- és garatszárazság, a fokozott kaparás, a rekedtség és legrosszabb esetben a hang teljes elvesztése. A hangképzés a gégefőben történik, ahol a nyálkahártyával körülvett gégeajkak és hangszalagok találhatók. A beszédapparátus érzékeny nyálkahártyájának optimális páratartalomra van szüksége, hogy egészségesen működhessen, és egyértelmű, erőlködésmentes, zavartalan beszédhangot tegyen lehetővé. Amennyiben a levegő túl száraz, akkor a gégeajkak elveszítik optimális nedvességüket és rugalmasságukat. A nagy beszédaránnyal rendelkező szakmacsoportoknak legalább 40 százalékos páratartalmat ajánlanak.
A száraz callcenter-levegőben a vírusok tovább élnek és gyorsabban elterjednek. Például a callcenterekben az influenzafertőzés veszélye jelentősen megnő, ha száraz a levegő: Vizsgálatok megmutatták, hogy a vírusok túlélési aránya száraz levegő esetén 3-szorosára emelkedik. Ezen felül a légutak nyálkahártyáinak öntisztulási funkciója szintén gyengül a kiegészítő levegő párásítás nélkül. A leghatékonyabb öntisztítás 45%-os relatív páratartalom mellett érhető el. 20% alatti relatív páratartalom esetén a nyálkahártyák öntisztítása teljesen leáll.
A callcenterekben folytatott képernyőmunka nagyon megterheli a szemeket: A duzzadt szemhéjak, kipirosodás, égés és fokozott fényérzékenység zavarják a koncentrációt, fárasztóak és csökkentik a teljesítőképességet. A levegő párásításnak köszönhetően a szem könnyfilmje védelmet élvez, és megelőzi a gyulladásokat, a fertőzéseket, az irritációkat és a komoly szemkárosodásokat.
Tudjon meg többet a levegő párásítás munkahelyi egészségre gyakorolt hatásával kapcsolatosan.
"Luftbefeuchtung schützt die Gesundheit und steigert die Leistung im Callcenter."
"A levegő párásítás kötelező, mivel védi a munkatársaimat a hangproblémáktól és a nyálkahártyák kiszáradásától."
"A DRAABE levegő párásításnak köszönhetően a munkatársaink egészségesen és frissen fellélegezhetnek."
Magától értetődő, hogy csapatunknak lehetővé akarjuk tenni az egészséges, sikeres munkavégzést."
Ulrike Sailer, Senior Office Manager"Ha az ember munkavállalókért felelős, akkor a levegő párásítás fontosságát nem szabad alábecsülni."